Persona ICO
https://persona.im/
introduktion
I detta fall kommer jag att beskriva de problem som olika organisationer står inför när det gäller deras processer och KYC lösningar som föreslagits av Persona. Persona - en lösning för identitetshantering på basis av blokchin som tillåter människor att enkelt uppdatera sina generiska data av olika tredje part, samt insatser för att minska företagskunder att hålla sina uppgifter uppdaterade.
Persona använder ARCH blockchain-teknik och annan avancerad teknik för att tillhandahålla pålitliga och fullständiga identifieringslösningar. Denna produkt uppfyller kraven i GDPR och tillhandahåller ett säkert sätt att lagra, dela och bearbeta data.
Persona är utformad som en decentraliserad applikation utan en enda punkt av fel, vilket sparar alla krypterade poster. Individer har kontroll över detaljerna i de detaljer som de vill dela med, med vilka de delar och hur länge. Med lanseringen av Bitcoin i slutet av 2009, föreslog Satoshi Nakamoto att titta på tekniken bakom webbaserade decentralisering blockkedja.
De viktigaste målen för Persona är:
- Använd identitet för förvaltningstjänster för individer
baserat på blockchain-teknik. - För att skydda enskilda personuppgifter. Även om det är uppenbart att
människor måste ge detaljer till sina olika organisationer
som inte kan kontrollera det efteråt. Personen återvände till förarsätet. - Stärka varje person och ge dem makt över vad han delar och med vem när det gäller deras personligheter och detaljer.
- Tillhandahållande av betrodda tredje parter som, med personuppgifter, berikar sina tjänster och erbjuder tillit som en tjänst.
- För att förhindra falska nyheter genom att tillhandahålla ett decentraliserat identitetshanteringssystem, kommer Persona att ge den tillit som vi alla behöver när vi bygger på nyheter. Baserat på den personliga profilen hos varje skapare, kan vi spåra nyheten för källan.
- För att förenkla ombordsprocessen, eftersom någon kan kontrolleras av några av de listade objekten i systemet.
Höjdpunkterna i blockchain-tekniken är:
- Byt återförsäljare: det finns ingen anledning till en pålitlig sida att båda parter som är involverade i transaktionen kan lita på och lita på.
- Decentralisering: Det finns ingen enda misslyckad punkt när
det är nästan omöjligt att attackera nätverket. - Immutability: poster inspelade i blockroom, det finns för evigt,
kan inte ändras.
Våra möjligheter
Funktionen “kedja”, med hjälp av en person, tillåter företag att erbjuda tjänster till tredje part, samt använda “Know yourself” -tjänsten. Verifieringsprocessen har två nivåer: Samhället och professionella personer som erbjuder verifieringstjänsten kommer att visas på webbplatsen som person. De kommer att belönas för verifikationstjänster genom att ta PR. Förteckning över dokument som krävs för att ge kunden:
- Identitetskort eller pass eller myndighetshandlingar (originalhandlingar)
- Kopia av ditt ID eller bild 2
- Bankkonto eller bevis på ditt hemvist
Säkerhet och dataskydd
Med tanke på att det finns två komponenter i produkten, skiktad ovanpå varje. En annan, personen är säker att använda. När du registrerar hos en leverantör är en fysisk närvaro av en person en förutsättning för att dela sina uppgifter med företaget.
Personen består av tre segment:
- En kedja som innehar en datatransaktion och en IPF för lagring
- Webapplikationer och instrumentpanel för enskild användning
- Mobila applikationer som hjälper till att hantera data
Säkerhet för mobila applikationer baseras på:
- PIN-baserad inloggning
- valfri fingeravtrycksskanning
Säkerhet för webbapplikationer:
- 2FA-autentisering
Enligt Itpproportal-kompatibilitet spenderar amerikanska banker mer än 40 miljoner standardpund för att säkerställa säkerheten för att undvika dataläckage. Det finns även banker som spenderar upp till 300 miljoner pund sterling om året, och resultaten är inte så imponerande. Värre, att samla nya kunder tar lång tid på grund av utvidgningen av KYC-förfarandet, vilket förutom den negativa effekten från kunden. På grund av detta trycksystem är potentiella kunder rika på sidan av simultanitet för ett snabbt plus.
i förhållande till priset för den mest symboliska personen = $ 0,2 med en total chipleverans upp till: 100 000 SRP och den efterföljande totala fördelningen för den symboliska symbolen:
70 000 PRS kommer att fördelas av TGE
15 000 PRS kommer att tilldelas lag och medstifter
12 000 000 PRS kommer att tilldelas för projektet att starta ett personligt projekt
1 000 000 PRS kommer att tilldelas projektkonsulter
2 000 000 PRS kommer att fördelas för ett organiserat bonusprogram
Baserat på deras aktiviteter och handlingar Persona, en person som kontrollerar tjänsten till någon annan, kan öka till 30%. Det betyder att du bara kan se 3 personer som kan erbjuda en godkännandegrad på 30% för att uppnå en kontroll på 90%.
Förteckning över dokument som krävs för att tillhandahålla KYC:
- ID eller pass eller dokument utfärdat av regeringen (original dokument)
Kopiera eller rita ditt ID - Ett kontoutdrag eller faktura som bekräftar var du bor
- Därefter lagras dokumenten i IPFS och signeras av båda sidor kontroller och kontroller, varje gång en person kontrolleras. KYC-specialister representerar de processer som individer upplever när de engagerar objekt som kräver en identitetsverifieringsprocess. Detta objekt, en gång.
Arkitektonisk teknik (enhetsdesign)
Persona kommer att använda Blockchain (Distributed Ledger Technology) -tekniken för att hantera användarbehörigheter, godkännande transaktioner och identitetsbevis. Vi använder vår egen blockkedja som heter “Persona Blockchain”, som har följande egenskaper:
- DPOS blockchain med 51 gren delegater från Capchain ark (ark.io)
- Blockchain kommer att vara offentligt och kommer att interagera med andra blockkedjor via Smart Bridges. Smart Bridge tillåter länkarna att kommunicera mellan relaterad information och andra distributionsmedel.
- Persona kommer inledningsvis att integreras på samma nivå som blockkedjan lösningar såsom ipfs, dela dokument och filer mellan användare.
Kalender / schema för försäljning av tokens
Privat försäljning: 15.12.2017–15.01.2018
Total försäljning I: 23.01.2018–30.01.2018
Försäljning totalt: 01.02.2018–08.02.2017
Total försäljning III: 09.02.2017–16.02.2018
Privat försäljning: 15.12.2017–15.01.2018
Total försäljning I: 23.01.2018–30.01.2018
Försäljning totalt: 01.02.2018–08.02.2017
Total försäljning III: 09.02.2017–16.02.2018
Fördelningen av tokens: 2018/03/30
Token Token (PRS)
Antalet tokens kommer att ristade in 100 miljoner PRS. Priset på en PRS-token är $ 0,2. Total fördelning för 100 000 000 PRS:
Token Token (PRS)
Antalet tokens kommer att ristade in 100 miljoner PRS. Priset på en PRS-token är $ 0,2. Total fördelning för 100 000 000 PRS:
70 000 000 PRS tilldelas för TGE. 15.000.000 PRS tilldelas ett team bestående av grundare. de tokens som tilldelas laget kommer att hållas i tre år, uppdelat i årliga betalningar enligt följande:
10% i genesen;
30% efter 12 månader
30% 24 månader
30% efter 36 månader
12.000.000 PRS, fonden starttecken tilldelats
1.000.000 PRS tilldelade rådgivare. Tecknen som tilldelas rådgivaren används i 6 månader
30% efter 12 månader
30% 24 månader
30% efter 36 månader
12.000.000 PRS, fonden starttecken tilldelats
1.000.000 PRS tilldelade rådgivare. Tecknen som tilldelas rådgivaren används i 6 månader
2 000 000 PRS, tilldelad för presenten.
70 000 000 PRS fördelas för TGE, indelat i tre generella försäljningssteg och total försäljning, enligt nedan:
70 000 000 PRS fördelas för TGE, indelat i tre generella försäljningssteg och total försäljning, enligt nedan:
YTTERLIGARE INFORMATION DETALJER BESÖK HÄR:
Комментариев нет:
Отправить комментарий